Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » BRANZA DE CASA, NATURALA SI DELICIOASA

BRANZA DE CASA, NATURALA SI DELICIOASA

Articol de Unknown in 10 decembrie 2015 | 08:42



Când am încercat prima oară, adică marţi, am crezut că va fi o oarecare brânză, asta în cazul în care şi iese ceea ce trebuie şi că o voi face o dată la câteva luni! Când am văzut rezultatul şi reacţia bunicilor, mai ales care iubesc să mănânce brânză, ieri am repetat povestea, de această dată am făcut mai multă, spre bucuria celor mici şi celor mari, şi...festin delicios!

Vă prezint deci, reţeta pentru o brânză de casă delicioasă. O combinaţie între caş şi caşcaval cu gust fin şi textură cremoasă, o adevărată desfătare, unde mai pui că merge făcută şi pane fără să se topească?!

Iată cum am procedat eu, cât de simplu şi repede puteţi avea pe masă dumneavoastră o brânză de casă naturală.

Am pus laptele împreună cu sarea la fiert. Până acesta a început să se încălzească bine am amestecat ouăle cu smântâna ( compoziţie omogenă), apoi am urmărit laptele până în momentul în care a dat primul semn de fierbere şi am turnat compozitia făcută anterior, de ou cu smântână înăuntru amestecând continuu timp de un minut după care i-am dat cam 5 minute răgaz de fierbere la foc mediu şi am mai amestecat o dată. După alte două minute brânză se separă de zer ( masa solidă se ridică la suprafaţa oalei în care a fiert laptele). Am strecurat totul, nu înainte de a pune un tifon perfect curat şi dezinfectat în sită, am legat acest tifon şi l-am lăsat la scurs.


Va spun un secret: l-am prins de aţele pentru întins rufe din balcon şi am pus un bol sub el, pentru ca zeama să nu ajungă jos şi să-mi dea bătaie de cap ulterior:-)!

L-am lăsat acolo timp de 2,5 ore până s-a scurs complet, mai strângând cam la distanţă de o or tifonul pentru a ajuta scoaterea zerului rămas.

L-am scos pe farfurie şi , în câteva minute, după cum vă spuneam la început, mi se propunea să mai fac o bucată a două zi!

Branza de casă, după această reţeta se poate face, după preferinţă şi cu :ardei iute, piper verde, busuioc, cimbru, ciuperci şuncă, exact cum vă place, şi, dacă o încercaţi, aveţi garanţia faptului că nu veţi mai cumpără niciodată din magazin caş sau caşcaval!


Lista de ingrediente pentru un calup de 300 de grame de brânză de casă:

- 1 litru de lapte ( am folosit din cel cu 3,8 grăsime , dar şi din cel cu 1,5 grăsime, iese bună din ambele variante)
- o lingură cu sare
- 2 ouă mari sau 3 ouă mici
- 250 grame smântână , de care aveţi

Atât de simplu, atât de rapid, atât de convenabil şi extrem de bun!
Poftiţi la masă!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu