Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » ELOGIUL PUIULUI BETIV

ELOGIUL PUIULUI BETIV

Articol de Unknown in 24 iulie 2015 | 10:52


Ieri, draga noastră, mama Luci, amplinit o frumoasă vârstă, ocazie cu care, voi încropi în curând un text despre ...multe lucruri legate de subiect.
 Numeroase preparate și-au găsit locul pe mica masă din bucătăria ei de vară, la vederea cărora, i-au lăcrimat ochii a bucurie, dar, în afară, bineînțeles de tortul cu cremă de lămâie, o tradiție în familia noastră deja, cel mai bine primit și privit a fost puiul masat , migălit și copt de cu seara anterioară.

 Am avut un pui frumos, trebuie să recunosc că nu din vreo bătătură în care să se fi plimbat liber și să fi adulmecat miresmele grânelor abia măcinată, ci din vitrina frigorifică a unui magazin apropiat,dar comercializat necongelat.
 L-am "despachetat" deci de ambalajul firmei producătoare dacă poate fi numită așa,l-am așezat într-o formă termorezistentă pe care am uns-o în prealabil cu un strat generos de unt, am amestecat separat două linguri de unt cu rozmarin, un strop de nucșoară, sare și piper și l-am masat pe toate părțile circa 10-12 minute. Am corectat asezonarea adăugând încă puține condimente, l-am stripit cu ulei de măsline și l-a cuptorul încins cu el!

 După 7 minute l-am scos din cuptor și l-am îmbăiat cu amestecul fierbinte de vin lichid și ulei, folosind o lingură de lemn. Am constatat însă, că untul pus înainte nu era de-ajuns și am mai adăugat câteva linguri ( 100 gr) după care l-am lăsat liniștit și deranjându-l la fiecare 15 minute pentru îmbăierea de rigoare.



 La 30 de minute de stat la cuptor l-am scos și am turnat 300 ml de bere blondă, stropind cu dărnicie carnea! Am aruncat două boabe de ienibahar și înapoi a fost pus!

 Cuptorul a fost setat la temperatură de 150 de grade de după primele 5 minute până la final.

 La circa 50 de minute de când stă liniștit în cuptor, îl scot și pun câțiva cartofi noi tăiați în jumătate, foarte bine spălați și necurățați de coajă, îl îmbăiez din nou și-l las liniștit alt sfert de oră.

 Puiul meu are deja o oră și 10 minute de stat la cuptor, moment în care mai adaug 200 ml bere, sare și piper și peste alte 20 de minute poate fi servit!


 Când faceți pui întreg la cuptor puneți în el fie un măr întreg, o lămâie ori, în cazul meu un cartof întreg, ceea ce-i împiedică pieptul să se lase , interiorul fiind gol ( asta în cazul în care nu faceți un pui umplut, acolo fiind o cu totul altă poveste)

 Puiul meu , îmbătat cu arome și , nu numai, a avut mare trecere pe masa de sărbătoare!!
 Timeea mea ,a fost foarte încântată! Nu reprezintă niciun inconvenient servirea acestui preaprat copiilor, deoarece, după 9 minute de stat la cuptor la temperatură ridicată alcoolul din bere s-a evaporat în totalitate!
 
 Lista de ingrediente:
 
 - un pui de circa 1,5-2 kg
 - 150 gr unt la temperatura camerei
 - sare
 - piper
 - ulei de măsline 10 gr
 - 1/2 linguriță rozmarin
 -  nucșoară
 - 2 boabe de ienibahar
 - 500 ml bere blondă
 - 8 cartofi noi, de dimensiune medie tăiați în jumătate
 
 POFTĂ BUNĂ!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu