Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » PASTRAMA DIN PIEPT DE RATA, HOME MADE

PASTRAMA DIN PIEPT DE RATA, HOME MADE

Articol de Unknown in 27 august 2015 | 12:52



 Mi s-a întâmplat de câteva ori să aud în restaurantele cu specific următorul lucru:
 - Uite , îmi comand o pastramă! E bună și ca să o fac acasă cheltuiesc o grămadă de bani! Plus că se mai face și foarte greu!
 Dacă ar exista un buton roșu ca în concursurile de te miri ce fel, care să se aprindă atunci când cineva răspunde greșit acum nu doar că ar lumina, dar cred că ar exploda.

 Pastrama se face foarte ușor acasă și cu minimă investiție.

 Să vă povestesc cum am făcut eu o delicioasă pastramă din piept de rață, chiar în micro bucătăria apartamentului.
 Avusesem cumpărat pachetul cu două bucăți despre care vă povesteam aici :   
http://culinariat.blogspot.ro/2015/08/piept-de-rata-cu-piure-de-portocale.html
 și îmi rămăsese un piept pe care pur și simplu l-am îngropat în sare cu granule mari și l-am lăsat 24 de ore la frigider. Carnea a fost pusă cu partea cu pielea în sus.

Carnea a fost pusă cu partea cu pielea în sus. 


 După 24 de ore , l-am dezgropat și am observat faptul că s-a întărit și că și-a modificat culoarea din roșul sângeriu într-un maroniu apetisant.


 Am spălat pieptul de sare și l-am uscat    Am pus în robotul de bucătărie ( puteți pune în râșnița pentru cafea sau în mojarul cu pistil) un amestec de piper ( roșu, verde și negru am avut eu) boabe plus boia dulce și boia iute. Nu vă zgârciți cu acest amestec de condimente pentru că pe lângă faptul că-i dă un gust minunat pastramei, au și rol protector împotriva germenilor.
 Am făcut o pulbere, pe cât posibil, căci au mai rămas și fragmente de boabe de piper și am îmbrăcat pieptul de rață în ele după care l-am pus într-un prosop curat ( care să nu aibă niciun iz de detergent, cel mai bine ar fi să-l fierbeți înainte și să-l clătită în multă apă rece) și l-am lăsat 3 zile din nou la frigider.


 L-am scos pe o farfurie și l-am lăsat alte 4 zile.
 Pastrama din piept de rață este bună din ziua în care scoateți carnea din prosop, însă, pentru gustul meu nu a fost destul de tare.

 La 10-12 zile aveți în frigider o pastramă din piept de rață, naturală, delicioasă, home made cum spune americanul, un vis după care nu mai trebuie să alergați în restaurante sau în magazine și să plătiți mai mult, crezând că acest preparat este un lux.


 
 Lista de ingrediente:
 - un piept de rață
 - 250 gr sare grunjoasă
 - amestec de piper cu boia iute și dulce
 - poftă de mâncare! :-)
 
 POFTĂ BUNĂ!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu