Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » ARDEI BULGARESTI

ARDEI BULGARESTI

Articol de Unknown in 28 august 2015 | 11:04



Pentru că se apropie cu pași vertiginoși toamna, am început să mă pregătesc încet, dar sigur, pentru sezonul în care doar vom tânji după legume și fructe proaspete și de calitate.

 Am început, după cum spuneam, conservarea câtorva legume care știu că plac și care se vor consuma cu plăcere în iarna ce, nu mai are mult, până să bată la ușă.

 Iată cum am făcut ardeii bulgărești, atât de iubiți la noi în casă.

 Am spălat ardeii iuți și le-am tăiat codițele.


 I-am pus în apa care deja fierbea și care era amestecată cu sare și l-am învârtit de câtva ori.

 Trebuie fiert până în momentul în care se înmoaie și devin translucizi, căci, atunci își pierd și din excesul de iuțeală și se înmoaie îndeajuns de mult încât să se mureze corespunzător.

 După 5 minute arată așa:


 După 10 minute de fiert încep să-și schimbe culoarea. :


 Iată-i la 15 minute:


 Sunt gata la câteva minute după ce arată așa:


 Odată fierți , i-am luat cu cleștele de bucătărie și i-am pus, cu codițele în sus în borcan.


 Apa în care au fiert a rămas pe foc și în ea am pus sare, zahăr și oțet și am lăsat-o să mai dea două sau trei clocote.

 Dacă estimați faptul că nu vă va ajunge lichidul să umpleți borcanul în care aveți ardeii ( căci aceștia trebuie să fie complet acoperiți) mai puteți adăuga apă, dar neapărat fierbinte, și aduceți la punctul de fierbere înainte să puneți zahărul)

 După cele două clocote, când zahărul și sărea s-au topit complet, umpleți, cu ajutorul unui polonic, cu mare grijă borcanul, pe care îl închideți, îl înfășurați într-un prosop și îl duceți la loc răcoros pentru 24 de ore.

 Dacă dorit să țină mai multe luni ardeii murați, trebuie puși într-un borcan sterilizat fie în apă fiartă, fie în cuptorul cu microunde, dar dacă doriți să aveți pentru consum rapid acest pas nu este necesar, este de ajuns ca borcanul să fie foarte curat și să nu miroasă a detergent de vase.

 Lista de ingrediente pentru un borcan de 370 gr :

 - 10 ardei iuți verzi
 - 500 ml apă
 - o linguriță sare
 - 2 lingurițe zahăr
 - 20 ml oțet
 
 Iată ardeii bulgărești pregătiți să fie savurați!


 POFTĂ BUNĂ
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu