Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » OMUL SFINTESTE LOCUL

OMUL SFINTESTE LOCUL

Articol de Unknown in 15 iulie 2015 | 11:52

 "Omul frumos tinde spre desăvârşire. Dacă nu poate vorbi împotriva urâtului, tace, dar în tăcerea lui e un refuz hristic a tot ceea ce înseamnă urât"  ( Dan Puric- Despre omul frumos).
 Nu cred că puteam începe mai bine articolul de astăzi, decât cu un citat al scriitorului Dan Puric.

  Întâmplarea a făcut ca, în urmă cu câteva luni, omul pe care o să-l cunoașteți astăzi, să apară în viața mea, și fără să știe, să-mi schimbe perspectiva despre zilele ce vor să vină și convingerile ce deja prinseseră rădăcini.
Am avut onoarea ca dumnealui să-mi scrie și în prefața cărții culinare pe care am publicat-o în luna martie, și acum, am plăcerea să vi-l prezint pe cel care reusete să strângă buchete de zâmbete cu un simplu cuvânt.
 I-am propus și a acceptat fără ezitare, ceea ce m-a bucurat ( după cum spuneam buchete de zâmbete) să răspundă, sincer , la câteva întrebări, simple și stângace, dar, care, pentru mine, au făcut diferența.
 Cel despre care vă scriu, este C.A.P Ciprian Toba, președinte al Romanian Gastronomic Community, asociație din care, cu mândrie, spun că fac și eu parte.


 Să purcedem deci!

 Cine este, de fapt, omul Ciprian Toba?

 "Am să încerc să ies un pic din tiparele răspunsurilor clasice și punctuale pentru că în sine viața este ca o poveste. Nu vreau să par mecanic sau robotic,așa că voi încerca așa conversând cu tine să îți dau răspunsurile.
 Ca să îți răspund la prima întrebare trebuie să facem o mică diferențiere.Omul este creatorul creat! Ciprian Toba este un călător prin viață adică acea parte divină din fiecare dintre noi care temporar călătorește prin viață pentru a se regăsi pe sine .
 De obicei persoanele cu înclinații spre arte,oricare ar fi ele, s-a dovedit științific, că folosesc mai mult emisfera dreaptă a creierului adică partea creativă,imaginativă și de aceea pentru restul majorității nu prea sunt înțeleși.
 Nu sunt înțeleși pentru că trăim într-o lume,societate a părții stângi a sinelui care este cea logică,mecanică și analitică!
 Nu vreau să par mecanic. Niciodată nu mi-au plăcut interviurile cu persoane cu un comportament robotic sau care au ca model un curriculum!
 Eu nu sunt un CV!  Un CV este ceva relativ care nu îți poate da o imagine despre un om .Nu  îmi plac lucrurile statice! Viața este mișcare!"



 Când și cum v-ați dat seama că bucătăria / meseria de bucătar este ceea ce vă doriți să faceți în viață?

 "Mă gândeam acum la cum îți dai seama că bucătăria este ceea ce te pasionează.Cred că răspunsul îl avem fiecare în noi de mici copii, care stând lângă bunici băgăm lingura unde "nu ne fierbe oala" adică începem să fim interesați la lucruri care ne plac. Mie îmi făceau de mic gris cu lapte sau orez cu lapte înainte de a pleca la școală și mirosul acela ,aburii care ieșeau,diminețile mai reci în care stăteam lângă aragaz în timp ce bunica mea  prepara, mi-au rămas în minte până acum.
 Stăteam și mă uităm cum face și observam ce ingrediente pune și știam că la sfârșit va ieși ceva delicios.Bunicul meu prepara mămăliguță cu smântână și brânză, pentru mine era cea mai bună mâncărică !
 Știi cum e Flavia.... viața este o povestioară știm că plecăm dintr-un punct A care nu știm unde este dar știm cu siguranță că vom ajunge într-un punct B , nașterea-moartea, distanța între cele 2 puncte este o poveste.
 Cum mi-am dat seama că bucătăria este ceea ce îmi doresc?
 Pofta vine privind și înțelegând! Nu a fost un moment anume când mi-am dat seama pur și simplu a intrat în viața mea și m-am îndrăgostit de ea .Am început să o înțeleg.

Ce înseamnă "CAP" în ierarhia culinară?

 "CAP înseamnă Culinary Art Professional care este un grad profesional recunoscut în cele 3 Americi; certificare profesională dată în urma unui an de studiu de către Forul Panamerican de Asociații Gastronomice Profesioniste.
 De obicei sunt certificate profesionale pentru aceia care au terminat o școală de gastronomie sau care care lurează de mulți ani în domeniu. Sunt diverese trepte în funcție de pregătirea pe care o ai,timpul care îl ai în domeniu....etc"

 Spuneți-mi despre RGC! Care este țelul pe viitor, atât pe plan individual cât și colectiv, referitor la RGC? 


 "Ca să vorbim despre RGC trebuie să ne întoarcem un pic în timp, adică prin anul 2010 atunci s-a născut intenția. O intenție care s-a transformat în dorința de a crea un spațiu comun , la momentul acela , un for pe Facebook , unde să se adune toți colegii bucătari români din toate colțurile lumii și împreună să ne cunoaștem,să schimbăm idei și prin aportul și cunoștințele fiecăruia să fim un plus  de valoare la tot ce înseamnă mișcare culinară și gastronomia ca știință. pentru că ,gastronomia în sine este o știință la fel ca istoria,fizica,chimia.
 Și dacă ne gândim bine nevoia omului de a găti,de a se alimenta a apărut odată cu omul pentru că acesta trebuia să supraviețuiască folosind la vremea aceea tehnici rudimentare , dar acolo a început arta gătitului. Prima preocupare a omului vechi a fost aceea de a-și asigura hrana pentru a putea supraviețui .Gastronomia în sine este o sumă de foarte alte multe științe pentru că în metoda de preparare folosim timp,temperatură,reacții chimice,schimbări fizice în preaparat.Deci folosim chimie,fizică,matematică ,statistică,istorie pe lângă toate acestea folosim tehnicile culinare care dau formă metodelor de preparare. Este mult de vorbit pe această temă dar ideea în sine,este că, RCC care apoi a devenit RGC se dorește a fi un plus de valoare ,un plus de cunoștințe ,un plus în tot ce înseamnă gastronomia românească. Avem în rândul nostru atât colegi de profesie cât și pasionați pentru că în acest domeniu avem tot timpul de învățat și împreună putem construi ceva mai bun.
 RGC a luat ființă oficial în anul 2014,pentru ca, sub o formă legală de organizare să putem pune în practică , în limita posibilităților , aceste idei.Va fi greu dar nu imposibil !
 Pe plan individual țelul meu este acela de a mă cunoaște mai bine pe mine, pentru că , dacă cunoașterea de sine este mai profundă și înțelegerea lumii în care trăiești se schimbă și automat totul în jurul tău se schimbă;  să continui să fiu un bun soț,tată,prieten ....să reușim împreună cu toții cei  implicați în acest proiect numit RGC să devenim o familie. Nu dorim să fim mai buni sau mai răi decât alții, vrem să ne vedem de ceea ce ne propunem să dezvoltăm împreună  să fim o echipă bazată pe respect reciproc. Mult timp am tot așteptat să vină vreun mare conducător, să ne arate cum să facem lucrurile. Eu cred și am încrdere în colegii mei să înțeleagă că împreună formăm asociația. NU Toba este asociația, de aceea comportamentul fiecăruia dintre noi ,etica profesională ,profesionalismul vor da pe viitor imaginea. RGC este o construcție în echipă"

 Cum vedeți domeniul culinar în acest moment în România? Ce trebuie făcut pentru a se observa o schimbare?

 "Referitor la imaginea fenomenului culinar în România prefer să nu comentez pentru că eu cred că o noi avem nevoie de un schimbare de viziune în profunzime,ceea ce se întâmplă acum este un fel de machiaj care să acopere minusurile avem nevoie de o schimbare profundă care poate va începe odată cu plasarea gastronomiei românești unde îi este locul în patrimoniul cultural al țării.
 Apariția școlilor de gastronomie bazate pe modele existențe în multe țări ale lumii poate veni cu o nouă generație de profesioniști în domeniu care pe lângă abilitățile în arta culinară vor avea și cunoștințele necesare pentru a fi ei înșiși noii patroni de restaurante schimbând , ușor ușor, empirismul din domeniu. Noi din acest domeniu prin atitudinea și respectul pe care trebuie să îl avem pentru uniforma de bucătar ne vom câștiga respectul în fața altor profesii .Așa cum un doctor,un constructor, are echipament specific domeniului în care activează așa avem și noi, deci folosirea corectă a uniformei este un prim pas pentru a respecta meseria pe care o practici și automat pentru tine însuți. Suntem manipulatori de alimente și prima noastră obligație este să avem grijă să prezentăm un preparat corect din punct de vedere igienic.


 Sunt multe de spus, făcut, schimbat, dar primul pas al oricărui bolnav este să recunoască că este bolnav. Deci schimbarea nu va veni cu 5,6 persoane care doresc așa ceva trebuie o conștientizare colectivă a tuturor din acest domeniu și împreună să facem ceva! "

  Vă rog, transmiteți-le un mesaj celor care, acum, citesc aceste rânduri. 

 " Un mesaj pentru cei care citesc aceste rânduri și sunt din domeniu ar fii : respectă uniforma pe care o porți și vei fii respectat și de alții, iar celor care nu activează în domeniul artei culinare, doresc să le spun că orice schimbare începe cu noi înșine!"
 

 O poveste frumoasă , spusă de către un om frumos care fură admirație și respect! Un om care pe lângă faptul că este tatăl a doi copii, soț și prieten, este un profesionist desăvârșit!

 Mulțumesc C.A.P TOBA !!



  *  sursa foto: www.facebook.com
 
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu