Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » CIOLAN GLAZURAT CU FASOLE BOABE

CIOLAN GLAZURAT CU FASOLE BOABE

Articol de Unknown in 1 decembrie 2015 | 10:06



Că tot e ziua Romanaie zic să mâncăm româneşte deşi această perioadă face parte din Postul Crăciunului.
Se ştie clar faptul că plăcerea romanului sunt sarmalele şi micii plus , nelipsita, bere, dar ca să ne simţim români şi ca să ne bucurăm de un gust extrem de bun, eu vă propun ciolan glazurat cu fasole boabe.

Este foarte simplu de pregătit şi e delicios.


Iată cum am procedat eu:
Am pus ciolanul la fiert în apă cu puţină sare, ienibaharul, dafinul şi piperul. Dacă aveţi cuctă ( oală sub presiune) totul devine mult mai uşor căci doar acoperiţi şi lăsaţi circa 90 de minute la foc mediua, dacă nu aveţi trebuie să fierac cam 2 ore şi jumătate pentru a fi pătruns. Cum ştim când este fiert ciolanul? Îl înţepam cu furculiţa sau cu varful unui cuţit ascuţit. Dacă şoricul începe să se rupă, este clar: carnea este fiartă şi pregătită să fie scoasă din apă, iar dacă încă este tare mai trebuie lăsată la fiert.

După ce ciolanul este fiert îl scoateţi şi cu ajutorul unei pensule pentru bucătărie, sau şi mai simplu , cu o linguriţă, îl îmbrăcaţi în miere de albine. La contactul cu ciolanul, mierea se va topi şi va curiinde şi în părţile laterale.

După acest pas nu rămâne decât să puneţi carnea într-un vas termorezistent şi să-l daţi la cuptor, la fel cum am făcut şi eu.

Pentru fasole, lucrurile sunt ceva mai complicate, căci: am pus fasolea de cu seară să se înmoaie bine, în apă rece şi am scurs-o abia dimineaţă, apoi am pus-o la fiert. Când apă a dat bine în clocot am cronometrat 5 minute după care am schimbat apa şi am făcut acelaşi lucru de trei ori. De ce am fiert fasolea în trei ape diferite? E simplu. Petru că aşa devine mai fragedă şi mai gustoasă. Eu am folosit fasole albă, îmi place mai mult cum se îmbină gusturile, ciolanul având glazură de miere, dacă folosiţi fasolea roşie totul este, la final, mult prea dulce.

La a treia apă am lăsat fasolea să fierbă, am adăugat sarea şi am uitat de ea la foc mediu până în momentul în care, întepând-o am observat că se destramă aproape, dar puteţi şi gusta o boabă, iar dacă este uniform moale, este gata.

În acest punct, pentru a pregăti ciolanul glazurat cu fasole boae, în fasole am adăugat bulionul  şi dafinul, şi am asezonat după gust şi am mai lăsat-o să dea câteva clocote, după care am pus-o pe un platou.

Bineintes că fasolea trebuie pusă la fiert în momentul în care puneţi şi ciolanul, căci, dacă o puneţi când băgaţi carnea la cuptor veţi avea fasole boabe cu ciolan carbonizat.

Ciolanul meu a stat la cuptor 15 minute la 150 de grade, acum scos fiind şi el şi pus peste fasolea boabe aşteaptă să fie servit.

Va vând un pont! Dacă nu aveţi fasole boabe albă, nu aveţi chef efectiv sau timp să tot schimbaţi apele căutaţi conserve de fasole, care înlocuiesc excelent etapa migăloasă a fierberii boabelor uscate, dar care sărăcesc puţin aroma produsului final!

Ciolanul glazurat cu fasole boabe este gata ! Poftiţi la masă!


Lista de ingrediente:

- un ciolan de porc afumat de circa 1,5 kg
-3 boabe de ienibahar,
- 4-5 boabe de piper,
- un vârf de cuţit de sare
- 700 gr fasole boabe
- 2 frunze de dafin
- un vârf de cuţit de sare
- un vârf de cuţit de piper
- 200 ml bulion sau suc de roşii

O masă copioasă pentru 3 persoen vă aşteaptă de 1 Decembrie!

Rămâi române, ROMÂN şi în gând , şi în faptă şi în vorbă!
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu