Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » SHAORMA DE LA ZERO

SHAORMA DE LA ZERO

Articol de Unknown in 11 august 2015 | 10:22



Am avut momente în care nu am rezistat tentației și am intrat în fast food.
Multe chiar. Și problema nu este că am intrat în local , ci că am și consumat multă mâncare de acest tip.
 Toate acestea au luat sfârșit ( deși aș minți dacă aș spune că nu mai mănânc absolut deloc de la fast food, o data la 6 luni să zic intru și comand un kebap , de poftă) în momentul în care am conștientizat cât de ușor pot face shaorma acasă și cât de ieftin, în sensul că banii dați pe una de la restaurantul de tip fast food sunt suficienți pentru a face 4 acasă, de dimensiune unei "shaorma mici"

 Vă prezint în cele ce urmează o shaorma de la 0 făcută în casă, cu cea mai ieftină rețetă de lipie posibil.

 Iată cum am procedat eu:

 Pentru lipie am combinat făina, sarea și apa până în momentul în care am obținut un aluat foarte diluat, mai subțire ca cel pentru clătite, dar cu o culoare bine închegată,nu translucid.


 Am încălzit bine tigaia, am pus un strop de ulei și am prăjit pe ambele părți.


 Lipiile sunt gata!!!! Vi se vor părea că sunt mai degrabă clătite, dar dacă le lăsați câteva minute la aer se vor comporta exact că cele pe care le cumpărați din magazin! Cele proaspete vreau să zic!


 Am umplut ,destul de sărăcăcios ar spune unii, încercând să nu fie nimic greu stomacului, nu cu multe sosuri, condimente și nu am pus clasicii cartofi prăjiți.
 Am tăiat în fâșii pieptul de pui pe care l-am sărat și piperat și l-am prăjit aproape fără ulei, am pus doar cât să nu se lipească de tigaie.


Pe lângă acesta am pus castravete, ceapă, morcov și roșie ( roșia feliată restul date pe răzătoarea cu ochiuri mari ), și pentru că Timeea este pur și simplu îndrăgostită de gustul usturoiului, dar și pentru că fără niciun sos nu este shaorma, am pus sos de usturoi.


 Folia de aluminiu de sub fiecare lipie m-a ajutat foarte mult să rulez fără că ingredientele umpluturii să nu se piardă.

 Se mănâncă atât caldă cât și rece ( de preferință caldă). Gustul este deosebit și faceți economie financiară! A plus de asta e și mai sănătoasă ca ea de la fast food.
 Lista de ingrediente pentru 4 shaorma mici

 pentru lipii:
 
 - 50 până la 70 gr făină
 - un praf de sare
 - circa 100 ml apă
 - câțiva stropi de ulei pentru prăjit
 
 pentru umplutură :

 - fâșii de piept de pui
 - sare după gust
 - piper după gust
 - câțiva stropi de ulei pentru prăjit
 - un morcov
 - un castravete
 - o ceapă
 - o roșie
 
 sosul preferat și....



 POFTĂ BUNĂ!
 
SHARE

Autor Unknown

1 comentarii :