Culinaria
Cele mai ieftine
si usor de facut retete.
Home » » PAINE PUFOASA DE CASA

PAINE PUFOASA DE CASA

Articol de Unknown in 2 septembrie 2015 | 13:59


De câte ori vă este poftă de gustul copilăriei încercați această rețetă de pâine pufoasă de casă.
 
 Este ușor de făcut și extrem de gustoasă.

 Iată cum am procedat eu.
Am cernut făina , am adăugat sărea și am făcut o gaură în mijloc.
 Pentru că am folosit clasica maia aceasta trebuie făcută cu 10 minute înainte . Maiaua este drojdie proaspătă dizolvată în lapte călduț și amestecată cu o lingură cu făină, lăsată să crească și apoi turnată cu mult curaj în gaura făcută în mijlocul făinii.
 Pentru ca pâinea de casă să iasă pufoasă, începeți și aduceți din exterior înspre interior făina și amestecați cu vârful degetelor,adăugând, din când în când apă călduță, până când aveți un aluat destul de tare și compact care poate fi frământat fără probleme.

 Ungeți-vă palmele cu puțin ulei și frământați aluatul pentru 20-25 de minute după care lăsați-l într-un castron ( de preferință de lemn) să dospească între 40 și 60 de minute, la cald și acoperit un cu prospt foarte curat.


 El  va dubla volumul în cazul în care maiaua a crescut frumos, iar, ca sfat, dacă drojdia dizolvată în paharul cu lapte călduț nu crește, aruncați totul și folosiți altă drojdie, căci aceea era, cu siguranță veche, și nu veți face decât să stricați toată compoziția.

 După o oră, scoateți aluatul pe blatul de lucru presărat cu faina și mai frământați-l 5 minute apoi dați-l la cuptorul  ( preîncălzit) pentru 20-25 de minute.
 Eu am pus aluatul în formă rotundă, dar puteți să-i dați orice fel de formă doriți

 Deși eu n-am făcut-o, vă sfătuiesc să ungeți pâinea pufoasă de casă, cu gălbenuș de ou bătut cu forte puțină sare și o linguriță de apă rece, asta, chiar înainte de a intra la cuptor pentru a căpăta luciul acela delicios.
 De ce să vă mint?Eu pur și simplu am uitat, dar a fost extrem de bună și așa.

 Lista de ingrediente:

 - 500 gr făină
 - 1/2 linguriță sare
 - 10 gr drojdie proaspătă
 - 100 ml lapte călduț
 - 150 ml apa călduță
  -un glabenus de ou pentru a unge aluatul
 - dacă vă place puteți pune semințe de floarea soarelui, mac, susan, in...orice doriți
 
 Pâinea pufoasă de casă este gata să fie savurată!

 POFTĂ BUNĂ
SHARE

Autor Unknown

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu